viernes, 24 de agosto de 2007

Festes de Sants

Aquesta setmana s'estan celebrant al meu barri (d'adopció), les típiques festes estiuenques que se succeeixen durant l'estiu arreu de Catalunya. Després de viure l'ambient de les festes de Gràcia, cal dir que les de Sants són unes festes que comparteixen el mateix esperit, un contingut similar però que respiren un ambient més cassolà, no tan internacional, sense tanta repercussió.

Potser a Gràcia pesa molt l'ésser més de 200 anys d'història d'una festa, pesa molt l'estigma de barri bohemi, alternatiu, diferent però integrat com un element característic de Barcelona.

Malgrat això, jo em trobo més identificat amb la gent que em creuo quan vaig de camí de l'estació a casa, quan compro al supermercat o potser tan sols pel fet de conèixer que es tracta de gent que tens a prop, sento que la festa és una mica més meva o que sóc una mica més part de la festa (es pot veure de dues formes).

Crec que el fet de sentir-se formar part d'un equip, un grup, una entitat o un conjunt és una necessitat que tothom necessita satisfer. Sentir-se part d'una cosa més gran amb la gent amb qui comparteixes el teu dia a dia ajuda a donar sentit al treball, a recompensar els esforços i trobar moments de felicitat que milloren la vida.

L'associacionisme entre veïns que treballen colze amb colze per guarnir un carrer, per organitzar activitats estableix lligams autèntics que desprès es desprenen en mirades, somriures i es palpa a l'ambient.
Un ambient en el que em trobo a gust!

No hay comentarios: